the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۹ مهر ۷, چهارشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

کتاب‌خوان

من یک کتاب خوان سونی PRS-650 از سایت آمازون سفارش داده بودم که دیروز به دست‌ام رسید. البته این سایت معمولن هیچ سفارشی به سمت ایران قبول نمی‌کنه اما تازگی‌ها برای بعضی محصولاتِ خاص این گزینه در نظر گرفته شده که از راه امارات (دُبی) به ایران فرستاده بشوند که خوشبختانه کتاب‌خوان هم جزو همین دسته از محصولات هست.
PRS-650 نسبت به نسخه‌ی قبلی خودش خیلی سبک‌تر شده و تقریبن می‌شه گفت وزن‌اش نصف شده. همچنین کنتراست صفحه نمایش‌اش دو برابر شده. نکته‌ی جالبی که وجود داره اینه که انگار بر روی کتاب‌خوان‌هایی که به مقصد ایران فرستاده می‌شه به صورت پیش‌فرض فونت نازنین نصب هست که تمام کتاب‌های فارسی هم با همین فونت نمایش داده می‌شن. البته در صفحه‌ی تنظیمات این امکان فراهم شده تا سایر فونت‌های فارسی هم به کتاب‌خوان اضافه بشه. به این صورت که در یک فلش مموری یک پوشه می‌سازیم به نام b_fonts0000 و هر فونت فارسی که دوست داریم توش می‌ریزیم. بعد حافظه رُ به درگاه USB وصل می‌کنیم و کتاب‌خوان رُ روشن می‌کنیم. با بالا اومدن سیستم تمام فونت‌ها به صورت خودکار نصب می‌شن.



از ویژگی‌های جالبی که به این نسخه از کتاب‌خوان اضافه شده لرزش‌گیر متن هست. حتمن می‌دونید که یکی از مشکلاتی که در سفر وجود داره اینه که وقتی سوار ماشین هستیم باید از خوندن کتاب پرهیز کنیم چون لرزش‌های کتاب بر روی چشم اثر منفی می‌ذاره و ممکنه حتا باعث سردرد بشه. ویژگیِ جالب این کتاب‌خوان اینه که خودش رُ با لرزش‌های دست هماهنگ می‌کنه. یعنی شما اگر سوار ماشین باشید و در یک جاده‌ی خاکی در حال حرکت باشید هیچ‌گونه لرزشی در متن کتاب احساس نمی‌کنید و می‌تونید با خیال راحت کتاب بخونید. روش کار به این صورته که متن هم همراه با حرکت‌های دست شما حرکت می‌کنه و باعث می‌شه که نوشته‌ها نسبت به چشم شما بی‌حرکت باقی بمونند. نکته‌ی خیلی مهم اینه که حتی اگر دست شما بر اثر تکان‌های ماشین از چشم فاصله بگیره یا به چشم نزدیک بشه باز هم شما هیچ تفاوتی احساس نمی‌کنید چون با دور شدن از چشم، اندازه‌ی متن به‌صورت خودکار کمی بزرگ‌تر می‌شه و با نزدیک شدن هم کمی کوچک‌تر. این کار به قدری دقیق انجام می‌شه که شما تقرین هیچ حرکتی در نوشته‌های کتاب احساس نمی‌کنید و به راحتی می‌تونید در سفر کتاب بخونید.

تا یادم نرفته این رُ هم بگم که در این کتاب‌خوان حدود صد تا از معروف‌ترین رمان‌های دنیا هم ریخته شده که می‌تونید از خوندن‌شون لذت ببرید. در ضمن چند تا از کتاب‌های صادق هدایت هم بین کتاب‌ها بود که یک کم عجیب بود برام! (شاید فقط برای سفارشاتی که به مقصد ایران هستند این‌جوری باشه)

۱ نظر:

  1. خیلی خیلی از اطلاعاتی که دادید تشکر میکنم... اگه میشه یکم بیشتر راجع به نوع انتقال و هزینه هاش هم بنویسید... یعنی مثلاً قیمت خودش چقدر بود و هزینه ارسال چقدر تموم شده براتون...

    پاسخحذف

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.