the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

انتی بایادیک

من سالِ دیگه می‌خوام امتحان تخصص بدم برای همین ممکنه نتونم یه سال این‌جا وبلاگ بنویسم. البته خودم می‌دونم شانس‌ام برای قبولی خیلی کمه چون اصلن رشته‌ی من چیزِ دیگه‌ای ولی خب اگر بخوام و خدا هم کمک کنه قبول می‌شم. بعدش هم یکی از دوستانِ پدرم جراحِ قلب هستند ایشون؛ دیروز رفتم دم ِ خونه‌شون هرچی کتاب و جزوه از دورانِ دانشگاه داشت ازش گرفتم بشینم توی این یه سالی که وقت هست بخونم. هفته‌ی پیش هم چند تا سایتِ پزشکیِ خیلی خوب پیدا کردم یکی‌شون اسم‌اش هست [webmd] که قشنگ توضیح داده هر دارویی چیه و به چه درد می‌خوره. امروز داشتم همین‌طور یکی یکی داروها رُ می‌خوندم و این‌که هر کدوم چه خاصیت و چه عوارض جانبی داره تا این‌که رسیدم به داروی [Cloxacillin]. توی توضیحاتِ دارو نوشته که:

Antibiotics work best when the amount of medicine in your body is kept at a constant level. Therefore, take this drug at evenly spaced intervals.

می‌گه انتی بایاتیک‌ها وقتی به‌ترین کارایی رُ دارند که مقدارشون در بدن ثابت نگه داشته بشه (همین این خودش می‌تونه یه سوال باشه). و گفته که بنابراین شما باید این دارو رُ در فاصله‌های زمانیِ یکسان مصرف کنید.
حالا سوال این‌جاست که مصرفِ دارو در فاصله‌های زمانی‌ِ مساوی، چه ربطی به ثابت موندنِ مقدارش توی بدن داره؟ ها؟ چه ربطی داره واقعن؟ یعنی مثلن من اگر هر شش ساعت یه لیوان آب بخورم میزانِ آبِ بدن‌ام ثابت باقی می‌مونه؟ یعنی مهم نیست آدم چند بار بره دسشویی؟ البته فک کنم ربطی نداره و این‌ها احتمالن توی یه بازه‌ی زمانیِ خاصی واکنش شیمیایی نشون می‌دن و تبدیل به یه چیز دیگه می‌شن و این‌جوری نیست که با رفتن به دسشویی از بدن دفع بشن. خب ولی من اگه بخوام قبول بشم به همه‌ی این چیزها باید دقت کنم و نباید سَرسَری رد بشم از روی همه چیز.
من برم دوباره بشینم یه کم این سایت رُ بالا پایین کنم ببینم چی توش نوشته. امیدوارم این یک سال زودتر بگذره این امتحانِ لعنتی رُ بدیم راحت شیم بریم پیِ کارمون

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.