the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۷ مرداد ۲۸, دوشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

** زبان امروز **

معمولن می‌توان if را از جملات شرطی حذف کرد.
یک مثال ساده از شرطی نوع سوم:

If I had seen him, I would have told you
Had I seen him, I would have told you

I would have told you if I had seen him
I would have told you had I seen him

این کار معمولن در جملات رسمی انجام می‌شود. یک مثال دیگر:

If you should know more about it, don't hesitate to ask more questions
Should you know more about it, don't hesitate to ask more questions

اگر چیزی را به‌نظرتان اشتباه گفته‌ام لطفن بگویید تا درست‌اش کنم.

۴ نظر:

  1. سلام
    جسارتاً
    یکی از معانی should همان if هست.
    در نتیجه در جمله ای مثل :
    Should you have any question, do not hesitate to ask
    چیزی حذف نشده . به جای should ، if ، آمده.
    در مورد جمله ای که گفتین
    Should you know more about it, don't hesitate to ask more questions
    دیدین کاربرد این جمله رو یا اینکه بر اساس گرامری که گفتین ساختینش ؟

    پاسخحذف
  2. چه نكته ي جالبي!! من هميشه فكر مي كردم shouldفقط معني امري ميده!! هميشه هم امري معني اش مي كردم!! دست تان درد نكند.

    از پيام ها و مهرباني هاي تان خيلي خيلي ممنونم. :)

    پاسخحذف
  3. سلام سهیل. خیلی ناراحت شدم جسارت کردی ;)

    من این چیزی رُ که گفتی نمی‌دونستم. ممنون که گفتی. بگذار کمی بگردم ببینم چیزی در موردش پیدا می‌کنم یا نه.
    جمله‌ای که با should نوشتم رُ توی یک نامه‌ی رسمی دیده بودم، و وقتی از یکی از دوستان‌ام که زبان‌اش خیلی خوب بود پرسیدم گفت که این جمله یک if داشته و if حذف شده. من رو حساب حرف دوست‌ام این حرف رُ زدم. حالا باز اگر تونستم از یک نفر دیگه هم می‌پرسم.

    سلام رامن!

    پاسخحذف
  4. این‌جا را بخوانید:
    http://www.englishgrammarsecrets.com/should2/menu.php

    پاسخحذف

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.