the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۱, شنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

گردش‌گران نروژی

یک گروه نروژی که با یک اتوبوس در حال سفر به کشورهای مختلف هستند در مسیرشان از ایران هم گذشته‌اند. گویا گذرشان در ایران هم‌زمان با روزهای آغازین سال بوده. این هم گزارش کوتاهی از آن‌چه دیده‌اند:

از وقتی به ایران آمده‌ایم در هر شهری بیش‌تر وقت‌مان را در پارک‌ها گذرانده‌ایم. دیگر نیازی نیست به‌دنبال هتلی با پارکینگ مناسب باشیم؛ فقط کافی‌ست به سمت جاهایی برویم که بر روی نقشه با رنگ سبز نمایان هستند. البته ما تنها هم نبوده‌ایم! به‌نظر می‌رسد که بیش از نیمی از جمعیت هفتاد میلیونی ایران در این روزها برای خوش‌گذرانی بیرون می‌آیند و از هر جایی که اثری از سبزی در آن باشد بهره می‌برند. این‌جا پارک‌ها مکانی برای برپایی اردو (چادر) در جشن‌ها (مانند جشن‌های ما) شده‌اند با چند تفاوت اساسی:

۱- هیچ کس مست نیست و بچه‌های زیادی شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند.
۲- توالت‌ها خوب هستند و نسبتن هم تمیز.
۳- صبح زود صدای مردانی به گوش می‌رسد که در باره‌ی خدا آواز می‌خوانند.
۴- همه‌ی چادرها به‌جای چمن در پیاده‌روها برپا شده‌اند.
۵- نگهبان‌ها همه‌جا هستند و مواظب‌اند تا خانم‌ها پوشش مناسبی داشته باشند.

در یزد از طرف مردمی که فقط می‌خواستند به ما خوش‌آمدگویی کرده باشند با سوپ و گردو و شیرینی پذیرایی شدیم. درون یکی از سوپ‌ها چیزی شبیه روده‌ی شتر بود و مزه‌ی پهن گاو می‌داد! اما چنین چیزهای کوچکی با در نظر گرفتن مهمان‌نوازی فراوان‌شان به‌راحتی قابل چشم‌پوشی‌ست.

[بیش‌تر]

[این‌جا] از یکی از نشانه‌های شرکت آب و فاضلاب هم عکس گرفته‌اند. شاید آن را با علامت یکی از گروه‌های موسیقی در ایران اشتباه گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.