the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۶ دی ۱۹, چهارشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

آیلتس برای سمنانی‌ها

دو هفته پیش آزمون تعیین سطح IELTS دادم. خوش‌بختانه آریان‌پور به‌تازگی در شهر سمنان هم یک شعبه زده است اما تنها برای دختران است و پسرها وادار می‌شوند برای این‌کار به شهرهای پیرامونی مانند شاهرود بروند که خیلی برای‌شان سخت است. نتیجه‌ها از چیزی که انتظار داشتم کمی فاصله داشت. writing رُ خیلی بد نوشتم (یه چیزی تو مایه‌های تر زدن) و 6 شدم. فکر می‌کردم نمره‌ها از 10 باشه ولی از 9 بود. listeningش خیلی آسون‌تر از چیزی بود که فکر می‌کردم و 7.5 شدم. reading و speaking هم 8 شدم. فکر نمی‌کنم آزمون IELTS به این راحتی‌ها باشه. ولی کم‌ترین فایده‌ای که داشت این بود که ترس‌ام از این آزمون کم‌تر شد و امید بیش‌تری پیدا کردم.
پیرزنی که با من مصاحبه کرد دو تا چیز جالب هم مطرح کرد
اول این‌که به من توصیه‌ای داشت در مورد چگونه فیلم دیدن. می‌گفت یک فیلم رُ پنج‌بار بازیرنویس و بی‌زیرنویس تماشا کن تا تاثیرش رُ خودت ببینی. من تلاش می‌کنم یک بار هم که شده این روش رُ امتحان کنم ولی حدس می‌زنم دیدن پنج فیلم مختلف پشت سر هم اثر بیش‌تری از دیدن یک فیلم پنج‌بار پشت سر هم داشته باشه، مطمئن نیستم.
دوم این‌که در مورد نحوه‌ی صحبت کردن حرف زد. می‌گفت دو چیز در صحبت کردن مهمه؛ یکی fluency یا همان روان صحبت کردن و دیگری accuracy یا درست صحبت کردن. بیش‌تر آدم‌های جامعه ممکن است روان صحبت کنند، اما تعداد آدم‌هایی که به‌درستی سخن می‌گویند خیلی کم و محدود به آدم‌های باسواد جامعه می‌شود.

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.