the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۶ شهریور ۳۱, شنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

کتاب آسمانی

امروز صبح آیه‌ای از قرآن را دیدم که معنای آن برای‌ام جالب بود. با خود اندیشیدم چه خوب است که آن را با شما هم در میان بگذارم:

او كسى است كه اين كتاب (آسمانى) را بر تو نازل كرد، كه قسمتى از آن، آيات «محكم‏» (صريح و روشن) است; كه اساس اين كتاب مى‏باشند; (و هر گونه پيچيدگى در آيات ديگر، با مراجعه به اين‌ها، برطرف مى‏گردد) و قسمتى از آن، «متشابه‏» است (آياتى كه به خاطر بالا بودن سطح مطلب و جهات ديگر، در نگاه اول، احتمالات مختلفى در آن مى‌رود; ولى با توجه به آيات محكم، تفسير آن‌ها آشكار مى‏گردد) اما آن‌ها كه در قلوب‌شان انحراف است، به‌دنبال متشابهات‌اند، تا فتنه‏انگيزى كنند (و مردم را گمراه سازند); و تفسير (نادرستى) براى آن مى‏طلبند; در حالى كه تفسير آن‌ها را، جز خدا و راسخان در علم، نمى‏دانند. (آن‌ها كه به دنبال فهم و درك اسرار همه‌ی آيات قرآن در پرتو علم و دانش الهى‌ هستند) مى‏گويند: «ما به همه‌ی آن (چه محكم و چه متشابه) ايمان آورديم; همه از طرف پروردگار ماست.» و جز صاحبان عقل، متذكر نمى‏شوند (و اين حقيقت را درك نمى‏كنند). (آل عمران-7)

این دعا هم در آیه‌ی شماره‌ی هشت آمده بود:
پروردگارا، از آن پس كه ما را هدايت فرمودی، دلهای‌مان را دست‌خوش انحراف مگردان

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.