the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۵ شهریور ۱۳, دوشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

توتم

» دلم براي امام يه ذره شده. هوس كرده‌م پاي پياده راه بيفتم سمت حرم. ولي فكر مي‌كنم خيلي راه باشه. اول با مترو مي‌رم تا ايستگاه حرم مطهر و بعد هم كه پياده راهي نيست.

» ديده‌ايد اين موشك‌هايي كه در رزمايش‌ها شليك مي‌كنند چقدر دقيق به هدف مي‌خورند؟ فقط بعضي وقت‌ها به دليل اينكه رزمندگان اسلام يك مقدار در زمانبندي بي‌دقتي مي‌كنند هدف قبل از اينكه موشك به‌ش اصابت كنه منفجر مي‌شه. خيلي هم اشكالي نداره، كسي كه متوجه نمي‌شه.

» يه فيلم از داخل كمد پيدا كردم مال چند سال پيش. توي فيلم روي ميزم كامپيوتري وجود نداره. مال وقتيه كه براي كنكور درس مي‌خوندم. كامپيوتر جمع شده بود كه فقط درس بخونم! يه چيز جالب ديگه هم اين‌كه: موهام به طرز وحشتناكي بلند بود!

تازگي‌ها نصف شب از خواب بلند مي‌شم و مي‌بينم تمام گردنم خيس خاليه. اوايل فكر مي‌كردم يك نفر پارچ آب روم خالي مي‌كنه. ولي حالا مي‌دونم كه عرقه. آب بدنم زيادي كرده

+ "قلم توتم من است، امانت روح‌القدس من است، وديعه‌ي مريم پاك من است، صليب مقدس من است، در وفاي او، اسير قيصر نمي‌شوم، زر خريد يهود نمي‌شوم، تسليم فريسيان نمي‌شوم، بگذار بر قامت بلند و راستين و استوار قلم‌م، به صليب‌م كشند، به چهار ميخ‌م كوبند، تا او كه استوانه‌ي حياتم بوده است، صليب مرگ‌م شود، شاهد رسالت‌م گردد، گواه شهادت‌م باشد، تا خدا ببيند كه به نامجويي، بر قلم‌م بالا نرفته‌ام، تا خلق بداند كه به كامجويي بر سر سفره‌ي گوشت حرام توتم‌م ننشسته‌ام، تا زور بداند، زر بداند و تزوير بداند كه امانت خدا را، فرعونيان نمي‌توانند از من گرفت، وديعه‌ي عشق را قارونيان نمي‌توانند از من خريد و يادگار رسالت را بلعميان نمي‌توانند از من ربود...
...هركسي را، هر قبيله‌اي را توتمي است، توتم من، توتم قبيله‌ي من قلم است.
قلم زبان خداست، قلم امانت آدم است، قلم وديعه‌ي عشق است، هركسي را توتمي است،
و قلم توتم من است.
و قلم توتم ماست"
مشهد - 1347 - توتم پرستي - دكتر علي شريعتي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.