the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۵ آبان ۱۳, شنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

جنگ و كودكي (3)

پروازمون تا سوريه چهار پنج ساعت طول كشيد. در طول مسير، يك بار كه از پنجره به پايين نگاه كردم ديدم روي دريا هستيم. حالا اگر گفتيد در طول مسير بين ايران و سوريه چه دريايي وجود داره؟ نكته اين‌جاست كه به دليل جنگي كه بين ايران و عراق وجود داشت هواپيما بايد عراق رو دور مي‌زد تا به سوريه برسه. به همين دليل در اون لحظه ما يا از روي درياي خزر رد مي‌شديم يا درياچه‌ي اروميه. درياچه‌ي اروميه منطقي‌تر به نظر مي‌رسه. شايد هم يكي از درياچه‌هاي تركيه بود، من چه مي‌دونم. بعد از ظهر كه به سوريه رسيديم با يك ميني‌بوس رفتيم هتل.
سوريه كشور جالبي بود. چند تا چيز خيلي زياد داشت. سياه‌پوست و فروشنده‌ي دوره‌گرد تا دل‌تون بخواد! البته دو تا چيز هم بود كه اون‌جا پيدا نمي‌شد: قند و آجر. اصولن در فرهنگ كشور سوريه چيزي به اسم قند وجود نداشت و فقط از شكر استفاده مي‌شد.
ظاهر شهر دمشق هم خوب بود. شب‌هاي خيلي قشنگي داشت. خيابون‌هاش واقعن ديدن داشت.
هر وقت كه سوار اتوبوس مي‌شديم يكي از چهارگوشه‌ي بليت رو در يك دستگاه مي‌زديم و گوشه‌ي بليت بريده مي‌شد. يعني از هر بليت چهار بار استفاده مي‌شد. راننده هم راه نمي‌افتاد توي اتوبوس بليت جمع كنه!
يك روز صبح كه هوا تاريك بود و برف شديدي مي‌باريد، ما رو بردند به مرز سوريه و اسراييل. رفتيم از ساختمان‌هاي خرابه‌اي ديدن كرديم كه زماني در دست اسراييلي‌ها بودند. جايي كه رفته بوديم حداكثر دويست سي‌صد متر با مرز اسراييل فاصله داشت، چون يادم هست كه چراغ‌ها و سربازهاي اسراييلي به‌خوبي از دور ديده مي‌شدند. فكر كنم رفته بوديم بلندي‌هاي جولان. عجب برفي مي‌باريد!

۳ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. يا موسي رود نيل را شكافت و الخ... اما آخرين پيامبر بايد معجزه اي مي آورد كه تا آخرالزمان مردم بتوانند با سطوح مختلف عقلي و بينشي از آن بهره بگيرند، بنابراين معجزه بايد با ذهن آنها ارتباط برقرار كنه و چه چيزي بهتر از يك كتاب كه مثل يك مجموعه از ساده ترين نكات تا پيچيده ترين و رازآلودترين نكات اين جهان و آن جهان را درخود داشته باشه و انسان ها نسل اندر نسل به آن بپردازند و تفسير كنند و درهاي اسرار گونة آن را بگشايند!!
    يكي مي آد در مورد تناسب هاي رياضي و عددي قران تحقيق مي كنه (خليفه رشاد) و مي گه عدد 19 كليد قران است چرا كه بسم الله 19 حرفه، حروف مقطعه 19 تا هستند، آيات به 19 قابل تقسيم است ووو...
    يك عده از منظر علمي به آن مي نگرند و سورة كورت را نشانة علمي پايان جهان در نظر مي گيرند و ...

    پاسخحذف
  3. بنابراين درسته كه معجزه براي تاثير گذاشتن بر ذهنيت مردم بوده، اما دليل نيامدن پيامبر جديد بخاطر بالا رفتن شعور مردم نيست، چون بقول تو (اگرچه كمي هجو طنز درش نهفته بود) هنوز انسان نتوانسته خودش را بشناسد، صرف دستيافتن به ماه و كشف مريخ تا چه حد مي تواند نشانگر توانمندي بشر باشه؟ در حالي كه ميليون ها كهكشان در جهان با فاصله صدها هزار سال نوري با ما قرار دارند؟ وقتي مي گويند در كمترين ارزيابي ها حدود 2000 سياره درست به مانند شرايط آب و هوايي زمين در ساير كهكشان ها وجود دارند؟‌ و... پس نبايد بي خودي به خودمان غره شويم.
    اينكه در قران گفته مي شود زماني مي رسد كه از داخل زمين موجودي يا چيزي خارج مي شود كه تاييد كننده خلقت جهان است ، چيست؟ برخي مي گويند شايد همين رايانه و عصر رايانه باشه، شايد ؟؟؟

    پاسخحذف

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.