the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۷ تیر ۲۴, دوشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

کارما

بخشی از کتاب *«تجسم خلاق»:

«یکی از قوانین انرژی این است که: انرژی‌ای دارای کیفیت یا طیف ویژه، انرژی‌ای دارای کیفیت یا طیف مشابه را به سوی خود جذب می‌کند.
اندیشه‌ها و احساسات هم دارای انرژی مغناطیسی هستند و هر انرژی با طبیعت مشابه را به‌سوی خود می‌کشانند. مثلن هنگامی که تصادفن به‌کسی برمی‌خوریم که همان لحظه به او می‌اندیشیدیم یا بر حسب اتفاق کتابی را برمی‌گزینیم که دقیقن حاوی اطلاعاتی است که در همان لحظه به آن نیازمندیم، می‌توانیم کارکرد این اصل را مشاهده کنیم.»

«Karma: واژه‌ی سانسکریت. به معنای کنش و کردار.قانون عمل و عکس‌العمل»

این دیگه از کتاب نیست، از خودمه (!):
افرادی که از چگونگی کارکرد «قانون کارما» آگاهی دارند جزو خودخواه‌ترین انسان‌های روی زمین می‌باشند. این افراد همیشه در تلاش و تکاپو برای کمک به دیگران هستند؛ نه به این خاطر که آدم‌های انسان‌دوستی هستند! بلکه به این خاطر که می‌دانند هرآن‌چه انجام می‌دهند، دیر یا زود، از سوی طبیعت به‌سوی‌شان بازگردانده می‌شود.

پایان


* ترجمه‌ی گیتی خوشدل، انتظارات روشنگران

۴ نظر:

  1. خيلي جالب بود!! ولي چرا خودخواه؟! مهربان هستند كه!! خب اگر همه همين طور باشند، دنيا بهشت ميشه!!

    (از اي ميل تان خيلي ممنونم. پاسخ تان را خواندم.)

    پاسخحذف
  2. بعضی وقت‌ها تو دوست داری به دیگران کمک کنی، چون از این کار احساس خوبی پیدا می‌کنی. در این حالت تو آدم مهربانی هستی و هر چند وقت یک‌بار اگر از دست‌ات برآید به کسی کمک می‌کنی.
    ولی فرض کن که یک روز می‌فهمی که کمک به دیگران، علاوه بر این‌که احساس خوبی به‌تو می‌دهد، باعث می‌شود هیچ‌وقت هم مریض نشوی. از این به‌بعد است که تو همیشه در تکاپوی یافتن فرصتی برای کمک به دیگران هستی (حتا اگر کسی از تو کمک نخواهد) چون می‌دانی که هرچه به دیگران کمک کنی احتمال مریض شدن‌ات هم کم‌تر می‌شود. در این حال‌ات درست است که آدم مهربانی به‌نظر می‌رسی، اما مهربانی تو در درجه‌ی دوم اهمیت قرار دارد و خودخواهی بر آن چیرگی یافته است.

    پاسخحذف
  3. Believe in Karma? Watch "My Name is Earl"... you'll find out who is more muslim.

    پاسخحذف
  4. پس با این حساب تمام پیامبران الهی خودخواه بودن!!!

    پاسخحذف

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.