the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۸ خرداد ۱۵, جمعه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

جنایت و مکافات

مهدورالدم یعنی کسی که هدر دادن خونش اشکالی نداره. مهدور از هدر دادن گرفته شده و دم هم یعنی خون.

حالا من به شما راهی نشون می‌دم که خیلی راحت و بدون هیچ مجازاتی بتونید آدم بکشید. برای این‌کار به یک ماده‌ی قانونی نیاز داریم تا بتونیم توی دادگاه از خودمون بدون نیاز به هیچ وکیلی دفاع کنیم.

تبصره ۲ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی:
«درصورتی‌كه شخصی كسی را به اعتقاد قصاص یا به اعتقاد مهدورالدم بودن بكشد و این امر بر دادگاه ثابت شود و بعدا معلوم گردد كه مجنی علیه مورد قصاص و یا مهدورالدم نبوده است قتل به منزله خطا شبیه عمد است و اگر ادعای خود را در مورد مهدورالدم بودن مقتول به اثبات برساند قصاص و دیه از او ساقط است»

قانون بالا فکر می‌کنم خیلی واضح و روشن باشه. می‌فرماید اگر شما در ذهن خودتون اعتقاد پیدا کردید که یک نفر ریختن خون‌اش جایزه، می‌تونید درجا اون شخص رُ به قتل برسونید و بعد برید دادگاه. اگر توی دادگاه تونستید ثابت کنید که این شخص مهدورالدم بوده (مثلن می‌تونید استناد کنید که این شخص نماز نمی‌خونده) شما مجازات نمی‌شید. ولی اگر نتونید مهدورالدم بودن رُ ثابت کنید، مرتکب قتل شبه عمد شده‌اید که یا باید دیه‌ی فرد مورد نظر رُ بپردازید و یا اگر توان مالی نداشته باشید دیه از بیت‌المال پرداخت می‌شه. البته حتمن یادتون باشه روز اول که رفتید دادگاه و قاضی ازتون پرسید چرا این شخص رُ کشتی؟ شما فوری باید بگید آقای داور به اعتقاد من این شخص مهدورالدم بود.

البته بعضی از افراد که به این تبصره ایراد گرفته‌اند گفته‌اند این تبصره کاربردهای خاص خود را دارد و همه جا نباید از آن استفاده کرد. مثلن اگر شما در جنگ با دشمن، یک فرد خودی را با تیر بزنید مشمول این تبصره می‌شوید چون اعتقاد داشته‌اید که یک فرد مهدورالدم را کشته‌اید ولی بعدن معلوم می‌شود که شما یک بی‌گناه را کشته‌اید پس مرتکب قتل شبه عمد شده‌اید.

یه نکته‌ی دیگه هم این‌که این تبصره با اصل ۲۶ قانون اساسی ایران در تناقضه:
«حكم به مجازات و اجرای آن باید تنها از طریق دادگاه صالح و به موجب قانون باشد»

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.