the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۶ فروردین ۲, پنجشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

زبان تركي

شايد شما هم تا به حال شنيده باشيد كه زبان تركي بعد از زبان آلماني يكي از آهنگين‌ترين و گوش‌نوازترين زبان‌هاي دنياست. همان‌طور كه قبلن گفته بودم من اصالتن يك افغاني هستم اما علاقه‌ي زيادي به يادگيري زبان تركي دارم و به تازگي هم شروع يه يادگيري آن كرده‌ام. دوست دارم چيزهايي كه ياد مي‌گيرم را اين‌جا بنويسم تا شما هم علاقه‌مند شويد و هر چه زودتر به يادگيري اين زبان بپردازيد. چيزهايي كه تا به حال ياد گرفته‌ام اين‌ها هستند:

ضماير:
من(من)- ما(بيز)- تو(سن)- شما(سيز)- او(اُ)- ايشان(اولاّر)

نكته(1): صداي e اگر بين حروف «ب» و «ل» قرار گيرد به‌صورت «ي» در مي‌آيد.
مثال:
بلافاصله »»» بيلافاصله

نكته(2): صداي e اگر بين حروف «س» و «ر» قرار گيرد به‌صورت «ي» در مي‌آيد.

خوشبختانه براي نكته‌ي دوم، يك مثال از وبلاگ يكي از هم‌وطنان آذري‌زبان پيدا كردم:
"طعم خوب تکنولوژی
امشب احساس کردم که بعد از مدتها طعم شیرین تکنولوژی را چشیدم. خصوصا که با سیرچ در سایتهای بانکها نفهمیده بودم که این کار را می‌شود انجام داد یا نه. اما امتحان کردم و شد!"
[از وبلاگ الپر]

همون‌طور كه مي‌بينيد سرچ (search) به «سيرچ» تبديل شده.

+ بي‌ربط: پدرم الان از هرات تماس گرفت و گفت اين چند روزي كه ما نيستيم بيست فود نخور. فكر مي‌كنم منظورش همان فست فود بود.
+ فكر مي‌كنم قسمت عكس‌هاي بلاگر كه اشتباهي f i l t er شده بود دوباره باز شده. لطفن اگر عكس تمبر امروز را نمي‌بينيد بگوييد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.