the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۹۱ آذر ۵, یکشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

ارث

وقتی یک نفر می‌میره، بر اساس قانون، اولین کسانی که از او ارث می‌برند بستگانِ درجه یک‌اش هستند، یعنی پدر و مادرش و بچه‌هاش. اگر پدر و مادر مرده باشند، فقط به بچه‌ها ارث می‌رسه. اگر بچه‌ای در کار نباشه، فقط به پدر و مادر ارث می‌رسه. (و اگر هیچ‌کدوم از بستگان درجه یک زنده نباشند، به درجه دو ها ارث می‌رسه)
اما موضوع به این سادگی، گاهی می‌تونه دارای پیچیدگی‌هایی بشه. فرض کنید شخص ِ الف همراه با پدرش در یک تصادفِ رانندگی کشته می‌شه. (و این رو هم فرض می‌کنیم که این شخص مادر نداره؛ ولی چند تا بچه و برادر و خواهر هم داره). اگر فقط شخص ِ الف توی تصادف می‌مرد، تکلیف مشخص بود، به پدرش و بچه‌هاش ارث می‌رسید. اما حالا که پدرش هم کشته شده، آیا فقط به بچه‌های این شخص ارث می‌رسه؟ پاسخ به این سوال نیاز به بررسی ِ بیش‌تر در پزشکی ِ قانونی داره!

درسته که هم آقای الف و هم پدرش در تصادف کشته شده‌اند، اما باید بررسی بشه که کدوم‌شون زودتر در تصادف جان باخته‌اند! اگر اول پدر ِ آقای الف مُرده باشه، همه‌ی ارث به بچه‌های الف می‌رسه. اما اگر مشخص بشه که اول آقای الف مُرده، و بعد (حتا یک ثانیه بعد!) پدرش مُرده، در این صورت به خیلی‌ها ارث می‌رسه! اول که آقای الف می‌میره، به پدرش و بچه‌هاش ارث می‌رسه. چند ثانیه بعد که پدرش هم می‌میره، ارثی که به ایشون رسیده منتقل می‌شه به بستگانِ درجه یک‌اش. یعنی پدر و مادر ِ پدر ِ آقای الف و بچه‌های پدر ِ آقای الف. (و اگر هر کدوم از بچه‌های پدر ِ آقای الف هم زنده نباشند ارث منتقل می‌شه به بستگانِ درجه یک‌شون)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.