the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

دعاهای مفهومی و آموزنده

پروردگارا به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را نمی توانم تغییر دهم
دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که می توانم
بینش ده تا تفاوت این دو را بدانم
مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند

این دعا در ایران منسوب است به دکتر علی شریعتی و همچنین جبران خلیل جبران



اما در کشورهای دیگه این دعا معروف است به دعای آرامش یا Serenity Prayer

God,
Grant me the serenity to accept the things I cannot change,
Courage to change the things I can,
And wisdom to know the difference

و گفته می‌شه که توسط یک آمریکایی به نام Reinhold Niebuhr در سال ۱۹۴۳ نوشته شده.

ایشون در جایی گفته که: «این دعا ممکنه پیش از این هم وجود داشته بوده، اما من این‌جوری فکر نمی‌کنم! این دعا رُ من خودم نوشتم!»

Niebuhr himself was quoted in the January, 1950 Grapevine as saying the prayer "may have been spooking around for years, even centuries, but I don't think so. I honestly do believe that I wrote it myself".

البته این دعا منسوب به افراد دیگری هم هست که می‌تونید توی ویکی‌پیدیا خودتون بخونید.

فقط من هر چی این ور اون ور گشتم نفهمیدم جمله‌ی «مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند» از کجا اومده! شاید شریعتی خودش این جمله رُ اضافه کرده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.