the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۸۷ تیر ۲, یکشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

پرسش شاگرد از استاد

امروز یکی از شاگردان‌ام از من سوالی پرسید که من پاسخ آن را نمی‌دانستم. اما به او گفتم کمی بردبار باش. من در میان خوانندگان وبلاگ‌ام دوستان بسیار دانایی دارم که حتمن پاسخ تو را می‌دانند. سوالی که شاگرد از استاد پرسید این بود:

پیامبر اسلام قبل از چهل سالگی دین داشت یا نه؟ اگر داشت چه دینی داشت؟ مسیحی بود یا نه؟ اگر نبود چرا نبود و اگر بود چرا به‌جای کلیسا به غار می‌رفت؟

اولین پاسخی که به ذهن‌ام رسید این بود که حضرت محمد (ص) دین مسیحیت را به‌علت تحریفی که در آن صورت گرفته بود منطبق با خواسته‌های عقلانی خود نمی‌دید و برای همین آن‌را نپذیرفته بود و به‌دنبال دین به‌تری می‌گشت. اما باز هم باید کتاب‌های بیش‌تری بخوانم، شاید جواب مناسب‌تری برای شاگرد بیابم.

۶ نظر:

  1. جایی شنیدم که یک روحانی میگفت ، پیامبر اکرم ، مسیحی یا به ادیان قبل تر از آن نبودند.
    میگفت ، ایشان از همان ابتدا خود با الهامات و تربیت خاص الهی ، خدا را به طور صحیح میپرستیدند.
    البته این توضیح ناقص و بدون مدرک بنده قطعا دردی دوا نخواهد کرد.

    پاسخحذف
  2. مرسی سهیل جان. پاسخ شما را به‌عنوان یکی از پاسخ‌های ممکن به شاگرد خواهم رساند.

    پاسخحذف
  3. به شاگردت بگو سوالش کامل سوال اشتباهی است. بهش بگو "پیامبر اسلام قبل از چهل سالگی دین داشت یا نه؟" سوال اشتباهی است. زیرا پیامبر اسلام قبل از چهل سالگی اصلا وجود نداشت. قبل از چهل سالگی کسی را داریم به نام محمد امین که اصلا مهم نیست چه دینی داشته. اگر فهمید که فبه المراد، اما اگر نفهمید بهش این نوید را بده که یه روزی یه جایی دیگه این سوال ذهنش نخواهد بود.
    والسلام

    پاسخحذف
  4. ممکنه برای شما مهم نباشه، اما برای شاگرد مهمه که بدونه محمد امین چه دینی داشت.

    پاسخحذف
  5. عرض كنم:
    پيامبر اكرم (پيش از نبوت) كه از نسل حضرت ابراهيم بود و اجداد او نسل اندر نسل پيرو دين حنيف (كه اعتقاد به وحدانيت خداوند است) بودند، به همين دليل ايشان هر سال براي 40 روز و در زمان خاصي به غار حرا مي رفتند براي عبادت،اما اين اعتقاد در قالب يك دين با چارچوب معمول (شعائر و آداب و رسوم خاص) نبود و تنها يك باور بود، يعني شايد انتظاري كه از يك دين داريم يعني تاثير روي رفتار و ذهن كه پيامبر هم داشت و روي همين زمينه آمادگي نبوت را پيدا كرد.

    پاسخحذف
  6. خیلی ممنون حمید رضا آقا. ولی آیا شما فکر می‌کنید نسل اندر نسل به‌ارث رسیدن یک دین، دلیل مناسبی برای ادامه‌ی آن است؟ بت‌پرست‌ها هم نسل اندر نسل بت‌پرست بودند.
    اجازه بدهید پرسش شاگرد را کمی روشن‌تر بیان کنم. چرا محمد امین پیرو دین آخرین پیامبری که پیش از او آمده بود نبود؟

    پاسخحذف

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.