the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۹۱ اردیبهشت ۴, دوشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

صبر، داور و چند داستانِ دیگر

من هر هفته پنج‌شنبه‌ها می‌رم مسجدِ نور پای صحبتِ یکی از حجت‌الاسلام والمسلمین‌ها می‌شینم به نام آقای مُعاندی. هفته‌ی پیش این آقا حرف‌هایی زد که به نظرم خیلی جالب اومد. سعی می‌کنم عینِ حرف‌ها رُ این‌جا براتون بنویسم:

خیلی وقت‌ها می‌شه که ما از خدا یه چیزی می‌خوایم، ولی خدا اون چیز رُ به ما نمی‌ده. بعد که یه مدت می‌گذره می‌فهمیم که چه‌قدر خوب شد که خدا اون چیز رُ به ما نداد و سجده‌ی شکر به‌جا می‌آریم. در این باره خیلی می‌شه حرف زد ولی من امروز می‌خوام در مورد یه چیز دیگه حرف بزنم. نیکی به پدر و مادر جزو چیزهایی هست که بسیار در قرآن و احادیث و روایات به اون سفارش شده. و جزای این نیکی به قدری بزرگ هست که در این دنیا پرداخت نمی‌شه و به آخرت موکول شده. این خیلی نکته‌ی مهمیه. بعضن افراد به من مراجعه می‌کنند و می‌گن سال‌هاست در خدمتِ پدر و مادر هستند اما زندگی ِ سختی دارند و هیچ نتیجه‌ی نگرفته‌اند. من به این افراد می‌گم پاداشِ نیکی به پدر و مادر ان‌قدر بزرگه که در این دنیا قابلِ پرداخت نیست. صبر داشته باشید. اما از اون طرف هم کارهای خوبی هست که پاداش‌اش بلافاصله در همین دنیا پرداخت می‌شه. بلافاصله! در مورد این‌جور کارها در قرآن هیچ‌گونه توضیحی داده نشده چون پاداشی که اون‌قدر کوچیک باشه که توی این دنیا قابل پرداخت باشه ان‌قدر ارزش نداره که توی قرآن صحبتی ازش بشه. برای نمونه، از جمله کارهایی که بلافاصله در همین دنیا نتیجه‌اش دیده می‌شه نیکی به داور و کمک داوره. حالا من بازیِ پرسپولیس و داماشِ گیلان رُ ندیده‌ام ولی اون‌هایی که دیده‌اند تعریف می‌کنند که در لحظاتی که تماشاگران یک صدا در ورزشگاه فریاد می‌زدند و به داور بد و بی‌راه می‌گفتند، آقای علی کریمی که اتفاقن از فوتبالیست‌های خوبِ ما هم هستند برمی‌گرده به داور می‌گه هر موقع خواستی بازی رُ تموم کن. نتیجه‌ی این نیکی به داور چی بود؟ بلافاصله بعد از بازی پنج مـِـیْ لون تومن به آقای کریمی پاداش داده شد. از این جور مثال‌ها خیلی زیاده. علاوه بر نیکی به پدر و مادر، اطاعت از پدر و مادر هم بسیار بسیار سفارش شده. جالبه که اطاعت از پدر و مادر هم پاداشِ بسیار بزرگی داره که در این دنیا پرداخت نمی‌شه. اما باز از اون طرف می‌بینیم که اطاعت از عمه بلافاصله پاداش‌اش در همین دنیا پرداخت می‌شه (قربونِ خدا بشم من). عمه به‌ت گفت فلان کار را برای من بکن بلافاصله انجام بده، «نه» نگو. فردا پاداش‌اش رُ می‌گیری. گره‌ای از مشکلات‌ات باز می‌شه.

تهیه شده در: گروه فرهنگ و معارف

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.