the sad story of finding my lost curiosities over the years

محصولِ ۱۳۹۷ اردیبهشت ۱۲, چهارشنبه
هزینه‌ی ساخت: ۲۵ میلیون دلار

خرید آلاسکا

کشور ترکیه در غرب ایران قرار داره و اگر کسی بخواد از ترکیه وارد ایران بشه باید از غرب به سمت شرق حرکت کنه. اما این تمامِ ماجرا نیست. در قسمت‌هایی از ترکیه اگر کسی بخواد وارد ایران بشه باید از شرق به غرب حرکت کنه. به عکس زیر نگاه کنید:


کره شمالی هم همین‌جوریه. کره‌ی شمالی تقریبن بالای چینه اما اگر کسی بخواد از کره‌ی شمالی وارد خاک چین بشه باید به سمت شمال حرکت کنه.

و این‌که آیا می‌دونستید روسیه با کره‌ی شمالی مرز مشترک داره؟

و آیا می‌دونستید روسیه با آمریکا مرز زمینی داره؟ هنگامی‌که دریای بین روسیه و ایالت آلاسکا یخ می‌زنه می‌شه پیاده از روسیه رفت آمریکا. این یعنی این‌که پیش از فروپاشی شوروی و زمانی که شوروی و ایران هم‌مرز بوده‌اند بین ایران و آمریکا فقط یک کشور وجود داشته و می‌شده پیاده و با عبور از شوروی رسید به آمریکا.

و اما آلاسکا. می‌دونید چرا آلاسکا از آمریکا جداست و کانادا بین آمریکا و آلاسکا قرار داره؟ دلیل‌اش اینه که در تاریخ ۳۰ مارس ۱۸۶۷ این بخش از خاک امپراتوری روسیه به بهای ۷٬۲ میلون دلار توسط آمریکا خریداری شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خیلی ممنون که می‌خوای یه چیزی بگی، حتا اگر می‌خوای فحش هم بدی خیلی ممنون

قدیمی

به معتادها

خودتون انتخاب کنید شلاق چند دهم بزنم؟ پنج دهم داریم. هفت دهم هم داریم که البته دردش بیش‌تره [بچه به شدت ترسیده و قاچ خربزه از دست‌اش می‌افت...

ناآرام

ناآرام

خوراک

آمار

نوشته‌های بیش‌تر دیده شده

دوست داشتنی

گذشتگان

پیوندها

جستجوی این وبلاگ

تماس

naaraamblog dar yahoo dat kam
Powered By Blogger
Add to Google
با پشتیبانی Blogger.